20 Aralık 2015

RAMAZAN GELDİ,HOŞ GELDİ-Tavukgöğüslü Kemalpaşa ve İzmir Pilavı

RAMAZAN GELDİ,HOŞ GELDİ diyoruz ve bu etkinliğin ev sahibeliğini yapan

Sevgili diyalogyemekleri'ne kolaylıklar diliyoruz. Bu etkinliğe bir tatlı ve birde pilav tarifimle katılmak istiyorum.....



İzmir Pilavı


1 kase pirinç,

2 kaşık tere yağı,

Yarım soğan,

8 tane kuru kayısı,

1 kaşık kuş üzümü,

1 kaşık dolmalık fıstık,

2 yemek kaşığı kadar bıçakla iri parçalanmış ceviz,

Tuz, karabiber

Yapılışı:

Tere yağı tencereye alıp eritiyoruz, soğanı ince yarım ay doğruyoruz, çok az kavurup, doğradığımız, kuru kayısı, kuş üzümü, fıstık ve çevizi ilave edip pembeleştiriyoruz. Üzerine 2 kase su ilave edip kaynatıyoruz, kaynayan suya iyice yıkadığımız ve süzdüğümüz pirinci ilace edip bir taşım kaynatıp altını yarıya alıyoruz ve suyunu iyice çekene kadar pişiriyoruz. Pişen pilava karabiberini serpip ağzını kapatıp demlendiriyoruz.


Tavukgöğüslü Kemalpaşa



4 barda şeker,

5 bardak su,

1 paker Kemalpaşa,

1 paket Dr. Oetker Tavukgöğüsü,

2,5 barda süt,

Tarçın

Yapılışı:

Şekeri ve suyu derin bir tencereye alıyoruz, kaynamaya başlar başlamaz kemalpaşaları ekliyoruz ve 15 dakika kaynatıp altını kapatıp bir 5 dakika bekleyip şerbetten alıyoruz.

2,5 bardak sütle tavukgöğüsünü pişiriyoruz.

Kasenin altına biraz tavukgöğüsü, üzerine kemalpaşadan diziyoruz, üzerine biraz daha tavukgöğüsünden koyup tarçınla süslüyoruz

AFİYET OLSUN....

33 yorum :

hayat dedi ki...

Hatice'ciğim.
Etkinliğiniz hayırlı olsun. İzmir pilavı da Kemalpaşa da çok çok güzel görünüyor.Eline emeğine sağlık.
Hayırlı ramazanlar...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hatice'cigim,
Ellerine saglik, cok degisik olmus tatlin. Pilav da oyle.
Sevgilerimi gonderiyor guzel bir hafta diliyorum.

serinmavi dedi ki...

Kemalpaşayı tavukgöğsü ile birleştirme fikrine bayıldım.Eşim çok sever özellikle ramazanda,ben ise hiç sevmiyorum nedense.Tavuk göğsü ile olursa değişir tabii:)

eline sağlık canım.....

NiNo dedi ki...

off kemalpasa cookkkk severim ellerine saglik enfes olmusgoruntude superrrrrrrrrr

Damak Tadı dedi ki...

Hatice'ciğim,
Kemalpaşa tatlılarına bakmaktan kendimi alamıyorum adeta..)Pilavda çok nefis görünüyor ama tatlı bir başka olmuş canım.Hele sunumların ise çok şık..Ellerine sağlık canım.

Sevgilerle..

pervin dedi ki...

sevgili haticecim görüntü süper ellerine sağlık ben bu tatlının görüntüsünü bozmaya kıyamam tekrar ellerine sağlık sevgiler..

Tuba dedi ki...

Sevgili Hatice,
Kemal pasa tatlisini hic sevmem. Ama oyle bir sunmussun ki, ben bile ozendim, olsa yerdim valla:))). Ellerine saglik, sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice,
Ellerine sağlık,her iki tarifinde harika olmuş.
Bende kemalpaşa tatlına vurulanlardan biriyim,tavukgöğsüyle sunmak harika bir fikir olmuş,tebrik ederim.

Unknown dedi ki...

merhaba hatice, Tavukgöğüslü Kemalpaşa mükemmel fikir. nerden aklına gelir, harikasın cidden...ellerine sağlık...

yemek dedi ki...

Sevgili Hatice, Pilava bayıldım ben. Kemal paşayı tatlısını da çok seviyorum ama, evde yapılanla aynı oluyor mu hazırlar?
Bu tür pilavları hiç denemedim ama zamanı geldi demek ki.
Selamlar...

Adsız dedi ki...

tatlıya bayıldım sunumda çok güzel eline saglık..

Adsız dedi ki...

hatice pilava bayıldım pek bir güzel hele paşamın sunumu bir leziz görünüyor ki ellerine sağlık

Özlem dedi ki...

Hatice'cim,
Ne değişik bir tatlı olmuş, aklına yüreğine sağlık. Ya aslında benim gözüm pilava takıldı. Ne güzel içinde herşey var... Pilavsız bir sofra düşünemiyorum. Ellerine sağlık, hepsi harika olmuş.
Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Hatice'cim,
Ne değişik bir tatlı olmuş, aklına yüreğine sağlık. Ya aslında benim gözüm pilava takıldı. Ne güzel içinde herşey var... Pilavsız bir sofra düşünemiyorum. Ellerine sağlık, hepsi harika olmuş.
Sevgiler...

SEDA dedi ki...

Değişik ve çok güzel bir tatlı olmuş. Ellerine sağlık.

hatice dedi ki...

Sevgili Hayat, teşekkür ederim bende hayırlı ramazanlar diliyorum...sevgiler

hatice dedi ki...

Aybike'ciğim çok teşekkürler, bende sana güzel bir hafta diliyorum...sevgiler...

hatice dedi ki...

Sevgili Oya, yorumun için teşekkürler, umarım bu şekliyle dener ve beğenirsin, sevgiler..

hatice dedi ki...

Sevgili Nihan, güzel yorumuna çoookkk mutlu oldum...sevgiler..

hatice dedi ki...

Sevgili Gül, ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim, sevgilerimi gönderiyorum...

hatice dedi ki...

Sevgili Pervin, güzel duyguların için teşekkür ederim... sevgiler...

hatice dedi ki...

Sevgili Tuba, ziyaretin için teşekkürler, ayrıca yorumun için de mutlu oldum..sevgiler....

hatice dedi ki...

Muhterem'ciğim, yine güzel yorumunla beni yanlız bırakmadın, teşekkür ederim..sevgiler..

hatice dedi ki...

Sevgili Seval, çokkk teşekkürler, bu güzel duguların için sevgiler....

hatice dedi ki...

Sevgili Lavantin, öncelikle yorum bıraktığın için teşekkürler...kemalpaşayı hiç evde denemedim, hep hazır kullandım ama taze olduğunda güzel olduğunu düşünüyorum, pilavı da inşallah denersin, beğenirsin....sevgiler...

hatice dedi ki...

Sevgili Hünerlieller, ne güzel ziyaretiniz ve yorumunuz, çok mutlu oldum...sevgiler...

hatice dedi ki...

Yeşim'ciğim, teşekkür ederim, güzel yorumlar okumak çok güzel..sevgiler...

hatice dedi ki...

Özlem'ciğim, bu güzel yorumun beni çok mutlu etti ve yüreklendirdi, beğenme sevindim, sevgiler...

hatice dedi ki...

Sevgili Seda, ziyaretin ve ayrıca yorum bıraktığın için teşekkür ederim...sevgiler..

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Haticecim kuplarına bayıldım:))

Özlem dedi ki...

Hatice'cim,
Poğaçan çok güzel görünüyor üstelik de pratik bir tarife benziyor. İçindeki maya yumuşaklık veriyor mu, hani pastane poğaçaları gibi?
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

hatice dedi ki...

Sevgili pembeli, teşekkürler...çook sevgiler....

hatice dedi ki...

Özlem'ciğim pastane poğaçalarına açıkcası çok benzemiyor ama yakın, maya daha pofidik yapıyor, canım denersen inşallah beğenirsin, sevgiler....